środa, 1 lutego 2012

zioła,zioła,zioła



Czasami bliscy mowią ze jestem jak stara babcia: ciagle popijam ziółka ;D ale nic nie poradze ze uwielbiam ich smak (czasem bardziej niz samej herbaty ;p) poza tym maja niezliczona ilosc dobrocznnych własciwości :) teraz postaram sie opisać część herbatek ziołowych które popijam najczęsciej. Polecam Wszystkim! Nie dość że bardzo wazne jest dla organizmu picie płynów ( nie samej wody - bo w duzych ilosciach wypłukuje minerały) to dodatkowo kazda herbatka w inny sposób poprawia nasz wygląd i samopoczucie :) efekty będą widoczne niebawem! :)

1. Pokrzywa  - chyba moja najulubieńsza ;) kiedy byłam młodsza babcia zawsze robiła kurom jedzenie do którego dodawała podrobioną pokrzywe i do pewnego czasu sama mysl o tym ze mogłabym pić coś co gdy rosnie to kłuje albo jedzą to kury neigatywnie na mnie wpływała ;) jednak po jakims czasie przełamałam się i od ok. roku prawie codziennie pije conajmniej 1 szkl pokrzywy. W pierwszej fazie mozna zauwazyc wypryski na skórze ( u mnie nie bylo to az tak widoczne ale znam osoby ktorym pojawilo sie calkiem sporo krostek - zalezy od człowieka) . Robi sie tak dlatego ze pokrzywa ( jak i wiekszosc ziół oraz zwiekszenie ilosci płynów) odtoksycznia. Jednak po ok1,2 tyg objawy ustępują ;) potem mozemy tylko cieszyc sie nowymi baby-hair i widocznie poprawioną kondycją wlosów, cery, paznokci :)

2. Szałwia - praktycznie uniwersalna :) tutaj tez przypomina mi sie historia z dzieciństwa kiedy w czasie przeziebienia mi i moim siostrom ciotecznym mamy kazały pic herbatki z szałwi: dla nich była to kara, a dla mnie tylko okres wzmożonego picia ;)   bardzo dobra na schorzenia gornych drog oddechowych, nerek, do płukania dziaseł(ogolnie jamy ustnej ;) ) działa wzmacniająco

3. Melisa - kojarzy sie głównie jako srodek na uspokojenie - ale nie tylko :) pomaga przy PMS, bolach głowy,  dobra do płukania jasnych włosów dla osób zmagajacych się z łupieżem, pomocne są takze kompresy z melisy: na obrzęki - np. w okolicach oczu :)

4. Lipa - podobnie jak melisa ma działanie uspokajające ale również pomaga przy przeziębieniach, grypie oraz gdy mamy problemy po długotrwałym gadaniu,spiewaniu ( piciu % ) na zimnym powietrzu pomaga zniwelować ból gardła i chrypkę ;)

5. Mięta - o niej nie trzeba dużo pisać :) pomocna na problemy z "brzuszkiem" :) ma jednak nieopisane walory smakowe - dobra przy kazdej okazji - jako herbatka lub w listkach ( dodajcie do ciasta nalesnikowego! mniaaaam! :) )

6. Skrzyp - równiez wspaniały chwast :) ma własciwości podobnie jak pokrzywa -odtruwajace,sciągające,pobudza przemianę materii, pomaga na włosy,skórę i paznokcie :) ( warto równoczesnie przyjmować wit b1)

To narazie tyle ;) mam nadzieje że podzielicie się swoimi ulubionymi ziołami , lub spostrzezeniami po uzywaniu ww :)

xoxoxo!;*

1 komentarz:

  1. Ja najbardziej lubie melisę i pokrzywę - tą drugą popijam ze względu na włosy :) Pozdrawiam serdecznie, ziółka i zioła górą! :)

    Blossom Hazel
    http://www.truskawkowastudnia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za wpis! :)