Moja pielęgnacja włosów

Hej. Dawno temu robiłam wątek o olejach i odżywkach, zrewidowałam go troszkę i uaktualnioną wersję możecie znaleźć TUTAJ 














Jako że sama lubię czytać takie notki postanowiłam opisać swoją pielęgnacje włosów.
Więc moja włosomania rozpoczeła się jakieś 2 lata temu, po odkryciu kilku włosowych wątków na wizażu . Od tamtej pory mogę spokojne nazwać się wlosomaniaczka - co jest uciążliwe dla moich bliskich (nadmiar produktów do włosów w lazience, we wszystkich szafkach,szufladkach, pod wanną,prysznicem w pokoju - wszędzie ! ) Moglabym godzinami siedzieć w działach "włosowych" i przeglądać składy szamponów, odżywek, masek, sprayów - taki relaksik :D
Ale do rzeczy . Na moją pielęgnację składają się głównie oleje. Do odżywek nie przykładam już tak dużej wagi a szampony wybieram często najtańsze - mają najprostszy skład i wydaje mi się że przez to są o wiele lepsze od tych droższych .
Tak więc włosy myję codziennie, lub co drugi dzień (staram się ograniczać i gdy tylko mogę sobię pozwolić na dłuższe niemycie korzystam z tego)

TYPOWA PIELĘGNACJA

0. Lekko zwilżam wlosy odżywką w sprayu: np. Radical lub Biovax i porządnie rozczesuję
1. Olej: nakładany conajmniej na godzinę przed myciem włosów
    Wcierka: obecnie Jantar
( 1b - czasem przed myciem szamponu używam odżywki - metoda OMO )

2. Szampon:
     na codzień pokrzywowy (Eva, Joanna, Malwa) ,
     raz na jakiś czas: Nizoral (bardzo pomaga mi na łupieżowe problemy.)
     od święta: szampon z serii Wella PRO (Volume lub Moisturize)
( 2b - maska: Gloria regenerująca / Syoss , jednominutowa maska )

3. Odżywka
    na codzień: obecne Pharmaceris H - odbudowująca
    od święta : Wella PRO (Moisturize) / Syoss - 1minutowa maska wygładzająca - CUDO!
( 4. Odżywka b/s - obecnie Joanna z apteczki babuni (miód &mleko )

5. Przed prostowaniem: tresemme heat protect (dostępny na allegro - polecam!)


















TERAPIA SPECJALNA

Laminowanie włosów - notka TUTAJ

Eliksir oczyszczający włosy -  notka TUTAJ

Pokrzywowa bomba pielęgnacyjna  - opublikuję specjalną notkę w maju - okresie zbierania liści pokrzywy, teraz jedynie przepis : proporcje: 1 łyżka suszu z pokrzywy na szklankę wody (płukanka do włosów - należy ja stosować conajmniej przez 2 tygodnie na świeżo umytych włosach)




Oprócz tego staram się stosować pielęgnację od wewnątrz
Popijam mieszankę skrzypu z pokrzywą w trybie miesiąc picia/ miesiąc przerwy.
W przerwie picia skrzypokrzywy stosuję Belissę (latem sun) lub Skrzypowitę. Dodatkowo biorę tran.
Ważne też jest picie wody nie tylko dla włosów ale dla całego organizmu , dlatego zawsze mam w torebce butelkę z wodą. PAMIĘTAJMY O TYM! :)

Komentarze

  1. U mnie olejek kokosowy kompletnie się niestety nie sprawdził, zrobił mi straszny puch na głowie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak u mnie amla : ) myślę że spośród wielkiej trójki (vatika,sesa,amla) każda znajdzie coś dla siebie, ale niekoniecznie wszystko każdej podpasuje ;)

      Usuń
  2. It is in point of fact a nice and useful piece of info.
    I'm satisfied that you shared this useful info with us.
    Please keep us informed like this. Thank you for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hi there, You have done an incredible job. I'll certainly digg it
    and personally recommend to my friends. I am sre
    they will bee benefited from this website.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

dziękuję za wpis! :)