wtorek, 1 stycznia 2013

Moja pielęgnacja włosów

Hej. Dawno temu robiłam wątek o olejach i odżywkach, zrewidowałam go troszkę i uaktualnioną wersję możecie znaleźć TUTAJ 














Jako że sama lubię czytać takie notki postanowiłam opisać swoją pielęgnacje włosów.
Więc moja włosomania rozpoczeła się jakieś 2 lata temu, po odkryciu kilku włosowych wątków na wizażu . Od tamtej pory mogę spokojne nazwać się wlosomaniaczka - co jest uciążliwe dla moich bliskich (nadmiar produktów do włosów w lazience, we wszystkich szafkach,szufladkach, pod wanną,prysznicem w pokoju - wszędzie ! ) Moglabym godzinami siedzieć w działach "włosowych" i przeglądać składy szamponów, odżywek, masek, sprayów - taki relaksik :D
Ale do rzeczy . Na moją pielęgnację składają się głównie oleje. Do odżywek nie przykładam już tak dużej wagi a szampony wybieram często najtańsze - mają najprostszy skład i wydaje mi się że przez to są o wiele lepsze od tych droższych .
Tak więc włosy myję codziennie, lub co drugi dzień (staram się ograniczać i gdy tylko mogę sobię pozwolić na dłuższe niemycie korzystam z tego)

TYPOWA PIELĘGNACJA

0. Lekko zwilżam wlosy odżywką w sprayu: np. Radical lub Biovax i porządnie rozczesuję
1. Olej: nakładany conajmniej na godzinę przed myciem włosów
    Wcierka: obecnie Jantar
( 1b - czasem przed myciem szamponu używam odżywki - metoda OMO )

2. Szampon:
     na codzień pokrzywowy (Eva, Joanna, Malwa) ,
     raz na jakiś czas: Nizoral (bardzo pomaga mi na łupieżowe problemy.)
     od święta: szampon z serii Wella PRO (Volume lub Moisturize)
( 2b - maska: Gloria regenerująca / Syoss , jednominutowa maska )

3. Odżywka
    na codzień: obecne Pharmaceris H - odbudowująca
    od święta : Wella PRO (Moisturize) / Syoss - 1minutowa maska wygładzająca - CUDO!
( 4. Odżywka b/s - obecnie Joanna z apteczki babuni (miód &mleko )

5. Przed prostowaniem: tresemme heat protect (dostępny na allegro - polecam!)


















TERAPIA SPECJALNA

Laminowanie włosów - notka TUTAJ

Eliksir oczyszczający włosy -  notka TUTAJ

Pokrzywowa bomba pielęgnacyjna  - opublikuję specjalną notkę w maju - okresie zbierania liści pokrzywy, teraz jedynie przepis : proporcje: 1 łyżka suszu z pokrzywy na szklankę wody (płukanka do włosów - należy ja stosować conajmniej przez 2 tygodnie na świeżo umytych włosach)




Oprócz tego staram się stosować pielęgnację od wewnątrz
Popijam mieszankę skrzypu z pokrzywą w trybie miesiąc picia/ miesiąc przerwy.
W przerwie picia skrzypokrzywy stosuję Belissę (latem sun) lub Skrzypowitę. Dodatkowo biorę tran.
Ważne też jest picie wody nie tylko dla włosów ale dla całego organizmu , dlatego zawsze mam w torebce butelkę z wodą. PAMIĘTAJMY O TYM! :)

2 komentarze:

  1. U mnie olejek kokosowy kompletnie się niestety nie sprawdził, zrobił mi straszny puch na głowie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak u mnie amla : ) myślę że spośród wielkiej trójki (vatika,sesa,amla) każda znajdzie coś dla siebie, ale niekoniecznie wszystko każdej podpasuje ;)

      Usuń

dziękuję za wpis! :)